Taiteen kosketus – Kristillisen Taideseuran juhlaseminaari 1.11.2019, Helsinki

Juhlaseminaari ”Taiteen kosketus” järjestetään yhteistyössä Kirkkohallituksen kanssa. Pohjavireenä säilyy syvä kiitollisuus monivivahteisesta ja innostavasta satavuotistaipaleesta. Kutsumme mukaan taiteen ystäviä ja taiteen tekijöitä. Seminaarin ohjelma tarjoaa inspiroivia taide-elämyksiä.

Kiinnostavat taideaiheiset luennot haastavat myös omakohtaiseen taidepohdintaan, keskusteluun taiteesta ja sen merkityksestä vaikkapa hoitotyössä, elämän avaajana arjessa.

Tervetuloa mukaan!

9.30 lkiaartehet-oratorio, säveltäjä Ilmari Krohn, libretto Hilja Haahti
Multimediaesitys vieraiden saapuessa paikalle

10.00 Seminaarin avaus, Kirkkohallituksen edustaja
Hetkiä valossa, Tanssitaiteilija, koreografi Titta Tunkkari
10.30 Homo Artisticus, Eurooppa Notre Damen palon jälkeen, kristilliset symbolit
Kulttuurihistorioitsija, symbolitutkija Liisa Väisänen
11.30 Musiikkia ja runoja, Runoilija Heidi Pyykkönen ja teol.kand. kulttuurityöntekijä Niilo Rantala
12.00-12.45 Lounas (hinta noin 9 euroa)
12.45 Tervehdys- Leen La Riviere, Christian Artists Europe
Nigun Klezmer Band esiintyy
13.00 Taiteen mahdollisuudet sielunhoidollisessa kohtaamisessa, Teol. tri Johanna Vilja-Mantere
13.30 Taide parantaa, Kuvataiteilija ja sairaalapappi Maarit Kolsi
14.00 Taidelähtöiset toimintamuodot diakoniatyössä, Diakoniatyöntekijä ja ryhmätaideterapeutti, Riitta Türkmen
14.30 Paul Gerhardtin jouluvirsi 936 ja Dietrich Bonhoefferin vankilakirjeet, joiden jumalakuva sivuaa päihderiippuvuudesta toipujien kokemuksia.

Hiljainen huone, 3-osainen laulusarja ”myllyhoidosta”
Säveltäjä Juhani Haapasalo, virsirunoilija Pekka Kivekäs, bassobaritoni Erkki Rajamäki.
Virsi virrestä Tauno Väinölälle, yhteislaulu

15.00 Paneelikeskustelu
15.50 Loppuhartaus kappelissa

SITOVAT ILMOITTAUTUMISET

tiistaihin 15.10. mennessä
Kristillisen Taideseuran sihteeri Ansa Kirjavaiselle puhelimitse 040 543 5912, sähköpostilla ansa.outi@gmail.com tai nettilomakkeella https://www.lyyti.in/taiteenkosketus
Ilmoita samalla mahdollinen ruokavaliosi.

——- •!• ——-

Christian Artists Finland CAF järjestää JATKOT
18.00-20.00
Keskustakirjasto Oodi , tapahtumatila Kuutio. Töölönlahdenkatu 4
– CAF taideseminaari ja jäsenesitteen julkaisu. Mukana Leen La Riviere.
llmoittautumiset mielellään 040 590 7208, arto.k.vuorela@gmail.com, www.caf.fi